مهمترین علائم خرابی موتور ماشین ظرفشویی چیست؟
نوشته شده توسط : emami

وظیفه موتور ظرفشویی، رساندن آن و مواد شوینده به ظروف میباشد. پس هر زمانی که ماشین ظرفشویی را روشن کردید و آبی وارد آن نشد، یا در حین شستشوی ظروف، ظرفشویی متوقف شد، یکی از دلایل آن خرابی موتور ظرفشویی است. البته ناگفته نماند که یکی از دلایلی که موجب می‌شود ورود آب به ماشین ظرفشویی متوقف شود، آکوا استاپ ماشین ظرفشویی است. با خرابی این قطعه و یا وجود نشتی در شلنگ آب، آبی وارد مخزن ظرفشویی نخواهد شد.

نشانه بعدی این است که آب درون دستگاه به گردش در نمی آید و یا فشار خروجی آب از پروانه ها ضعیف است. در هر دو این موارد باید به زودی برای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

 

علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی چیست؟

وجود صدای غیر عادی در ماشین ظرفشویی

وجود یک صدای غیر عادی مانند صدای جیغ کشیدن، وز وز، ناله و صدا هایی این چنین از مهم ترین نشانه های سوخت موتور ماشین ظرفشویی است. این مشکل می تواند در اثر اتمام عمر مفید موتور ایجاد شود.

 

اسپری نشدن آب توسط بازوهای آبپاش

در صورتی که موتور ماشین ظرفشویی خراب باشد هیچ آبی از بازوهای آبپاش، اسپری نمی شود. چون با سوختن موتور ماشین ظرفشویی هیچ آبی وارد بازو های آب پاش نمی شود. البته در این مورد ابتدا شیر برقی ورودی آب و نشتی شیلنگ آب را بررسی کنید تا مشکل از آنها نباشد.

 

پخش بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی، می تواند وجود بوی سوختن و دود باشد. بوی سوختگی ناشی از رطوبت و نشتی در ماشین ظرفشویی نشانه ی خوبی نیست. در صورت بی توجهی به این بو امکان آتش سوزی وجود دارد. در صورت بروز این اتفاق در اولین اقدام دستگاه را از برق بکشید.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: